2011 | Kisah Riss Aziela
TERKINI MENGENAI PENYOKONG MALAYSIA YANG HILANG DI JAKARTA:

NAMA: AHMAD FIRDAUS BIN ARHAM
NO IC: 850512-05-5293
ASAL: TAMAN DATO' SYAHBANDAR, AMPANGAN, SEREMBAN

Pihak kedutaan Malaysia dilaporkan hanya menjumpai beg baju dan wallet sahaja. Sebarang maklumat lanjut akan dimaklumkan kemudian. Mohon klik 'SHARE' untuk sebaran.

kita doakan keselamatan dia disana ya...
p/s:hilang semasa menonton bola sepak pada sukan sea....
hari jumaat memang hari paling gembira buat penduduk negeri sembilan...
sebab apa?
n9 berjaya masuk semifinal..huh..:) terbaik bha..
Risya betul2x x sangka..STAD sesak gila.....
tapi memang best la malam tue...
penyokong buat ombak satu STAD....
gempak gila....
mintak2 TOK MAT bagi bonus la yer!!!!
sebab tiga kali berturut2 masuk SemiFinal...
caya la n9

paling best sekali masa buat aksi hantu bonceng..hahaha

okey la...
so ,to all n9Futbol,utrasn9 ,PSNS
jom kita gegar kn STAR pada 22/10 nie jom....
Hobin jang Hobin!!!!!!!!
assalammualaikum...
alhamdulillah tamat sudah buku yang risya baca 
"pRinciple from how to win Friends and influence people.."
nie buku dia..penulis dia Dale Carnegie..
apa yang Risya dapat rumuskan ialah:

become a friendlier person

1.dont criticize,condemn or complain.
2. Give honest and sincere appreciation. 
3. Arouse in the other person an eager want. 
4. Become genuinely interested in other people.
5. smile :-)
6. Remember that a person’s name is to that person the sweetest and most important sound in any language.
7. Be a good listener.
8. Talk in terms of the other person’s interests. 
9. Make the other person feel important—and do it sincerely. 
win people to your way of thinking
1. The only way to get the best of an argument is to avoid it.
2. Show respect for the other person’s opinions. Never say, “You’re wrong.”
3. If you are wrong, admit it quickly and emphatically.
4. Begin in a friendly way.
5. Get the other person saying “yes, yes” immediately. 
6. Let the other person do a great deal of the talking.
7. Let the other person feel that the idea is his or hers.
8. Try honestly to see things from the other person’s point of view.
9. Be sympathetic with the other person’s ideas and desires. 
10. Appeal to the nobler motives.
11. Dramatize your ideas.
12. Throw down a challenge.
be a leader

1. Begin with praise and honest appreciation.
2. Call attention to people’s mistakes indeirectly.
3. Talk about your own mistakes before criticizing the other person.
4. Ask questions instead of giving direct orders. 
5. Let the other person save face.
6. Praise the slightest improvement and praise every improvement.
7. Give the other person a fine reputation to live up to. 
8. Use encouragement. Make the fault seem easy to correct.
9. Make the other person happy about doing the thing you suggest.



 Sayangnya Allah Pada Perempuan 

Siapa kata jadi perempuan tu SENANG

Nak kena tutup sana, tutup sini

Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai

Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

Komfem x tahan bertutup semua

Tapi, perempuan cool jek

Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Tiap2 bulan, mesti ada penyakit

Nak pergi kelas pon susah

Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

Cuba tengok budak lelaki , selamber jek

Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

Hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Hati ni Allah jadikan lembut betul

Cepat jek sensitif

Cuba tengok orang putus cinta

Selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

Siapa yg paling teruk menangis

Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

Lembut tak lembut hati perempuan

Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah

Diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki

Kenapa perempuan kena dengar cakap suami

Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel

Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

Kesian kan kat diorang

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

Persoalannya sekarang

Betul ke Allah x adil dengan perempuan

Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya

Betul, isteri kena ikut cakap suami

Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

X adil lagikah Allah pada perempuan

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

MashaAllah, hebatnya perempuan kan

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

Banyak lagu pasal perempuan kan

Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

Jarang kita dengar lagu pasal lelaki

Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia

Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...

Orang akan cakap:

'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

Kita x pernah dengar orang cakap:

'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu

Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

Perempuan senang nak masuk syurga

Tengok hadis ni:

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan

Oh perempuan, sedarlah

Betapa sayangnya Allah dekat kita

Betapa cintanya Allah dekat kita

Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan

Sekadar perkongsian bersama 

~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~

-RISYA-