LeGallery Suites Hotel | Hotel Murah Dan Selesa Brunei

Ramai yang cakap, Brunei is nothing.. tak ada tempat yang menarik. Tapi semuanya ternyata dusta dan tipu belaka. Bagi i, anda patut ke Brunei kerana selain ianya Negara Islam, ia juga sebuah negara yang tenang dan mendamaikan. Sekali anda pergi, pasti tahun-tahun akan datang anda nak pergi lagi menjejakkan kaki ke Negara jiran itu,



LEGALLERY SUITES HOTEL | HOTEL BAJET DAN TERMURAH DI BRUNEI

Strategik! itulah yang boleh i katakan bila pertama kali menjejakkan kaki ke hotel tersebut. Mana tidaknya, hotel itu terletak berhampiran dengan tempat-tempat yang popular dengan hanya beberapa minit dari hotel tersebut seperti

1. Sultan Omar Ali Saifuddien Mosque

Berjalan-jalan di sekitar Bandar Seri Begawan, tiba-tiba anda terpandang sesuatu yang bersilau-silau, apakah agaknya yang menyilau pandangan anda? Kemungkinan besar itu adalah gemerlapan emas yang datang daripada kubah Masjid Sultan Omar Ali Saifuddin. Ya, kubah utama masjid ini diselaputi oleh emas tulen.


Dengan ketinggian sekitar 171 kaki, masjid ini dapat dilihat dimana sahaja anda berada di sekitar Bandar Seri Begawan. Yang menariknya lagi tentang masjid ini adalah kerana ia juga dibina di tepian Sungai Brunei dan dikelilingi oleh taman bunga yang indah. Rekaan dalaman masjid ini tak kurang hebatnya kerana hampir kesemua material yang digunakan dalam pembinaan masjid ini didatangkan daripada luar negara seperti chandelier kristalnya yang datang dari England, lantai marmarnya yang diimport dari Itali dan karpetnya pula dari Arab Saudi. Teringin melihat semua ini di depan mata sendiri? Tunggu apa lagi? Melanconglah ke Brunei. 

2. Yayasan Sultan Haji Hassanai Bolkiah Shopping Complex


Kompleks Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiah (Kompleks Yayasan), merupakan salah satu projek pembangunan infrastruktur Yayasan yang tersergam indah di ibu negara dan merupakan di antara dua mercu tanda utama Bandar Seri Begawan, iaitu Sungai Brunei dan Masjid Omar 'Ali Saifuddien. Sejak ianya dibina, kompleks berkenaan menjadi tarikan kepada orang ramai dan juga para pelancong.

3. Brunei Water Village

Kampong Ayer merupakan kawasan penempatan awal di Brunei yang bermula sejak sekitar 1300 tahun yang lalu. Kampung ini juga dahulunya merupakan kawasan yang penting dalam aktiviti perdagangan di Kepulauan Borneo. Kini, Kampong Ayer masih lagi sebuah kawasan yang kelihatan agak klasik berbanding dengan kawasan lain di Brunei. Setibanya anda di sini nanti, anda dapat melihat rumah-rumah yang dibina di atas air, satu pemandangan yang agak unik untuk disaksikan.


Kalau anda mengikuti lawatan berpandu sewaktu ke sini, anda mungkin akan dibawa masuk ke dalam sebuah rumah untuk menikmati secawan air teh beserta makanan. Di samping itu, anda juga boleh mendapatkan perkhidmatan bot untuk membawa anda makan angin menyelusuri sungai, melihat kawasan paya dan bermacam lagi fauna di alam hijau ini.

4. Royal Regalia Museum


Royal Regalia Building ataupun Bangunan Alat-Alat Kebesaran Diraja yang terletak di tengah-tengah Bandar Seri Begawan ini menempatkan pelbagai replika diraja yang termasuklah mahkota-mahkota, pakaian dan banyak lagi. Di samping itu, terdapat juga pameran pemberian berharga yang telah diberikan kepada kerajaan Brunei, diperbuat daripada pelbagai material seperti kristal, perak dan lain-lain lagi. Walau bagaimanapun, anda tidak dibenarkan mengambil gambar di sini ya.

5. Istana Nurul Iman

Sudah sampai ke Brunei, pastinya tempat pertama yang tak sabar untuk anda lihat adalah istana gah ini yang dinamakan Istana Nurul Iman. Bukanlah istana yang biasa, Istana Nurul Iman ini tersenarai di dalam Guinness Book of Records sebagai istana kediaman raja yang terbesar di dunia. Terletak berdekatan dengan Sungai Brunei, istana yang berkubah emas ini dapat dilihat dengan jelas dari Taman Persiaran Damuan. Anda juga dapat melihat kemegahan istana ini dengan menaiki bot menyelusuri Sungai Brunei.


Rekaan dalaman istana ini pula telah dihasilkan oleh Khuan Chew yang juga terlibat dalam pembinaan Burj Al Arab di Dubai. Teringin untuk melihat bagaimana keadaan istana ini dari dekat? Boleh, tapi istana ini hanya dibuka 3 hari pada Hari Raya Aidilfitri. Kalau anda datang pada hari-hari ini anda tersangatlah beruntung, kerana anda bukan sahaja dapat memasuki ruang istana, anda juga dapat menikmati bermacam juadah yang dihidangkan. Bukan itu sahaja, dapat bersalam-salaman dengan keluarga diraja lagi!

6. Masjid Hassanil Bolkiah


Masjid Hassanil Bolkiah  merupakan salah satu daripada 2 buah masjid negara di Brunei. Masjid yang dibina pada tahun 1992 ini memiliki 29 buah kubah yang menyilau keemasan terutama apabila tiba waktu malam. Boleh memuatkan 5000 jemaah pada satu-satu masa, masjid ini merupakan yang terbesar di negara ini. Bukan sahaja memiliki rekabentuk luaran yang mengujakan, dalaman masjid ini juga agak mewah, lengkap dengan eskalator khas untuk kegunaan sultan.

7. Jerudong Park


Shopping dah, makan pun sudah, nak buat apa lagi? Apa lagi kalau bukan berseronok sepuasnya di Jerudong Park! Barulah hebat percutian ni. Antara tarikan menarik yang terdapat di Jerudong Park adalah ferris wheel yang mana anda dapat melihat kawasan sekitar taman seluas pemandangan, roller coaster yang sesuai untuk pelbagai peringkat umur, bot pedal yang membawa anda mengelilingi sekitar tasik di Jerudong Park, carousel, bumper car, waterpark dan banyak lagi! Ceriakanlah percutian anak-anak anda ke Brunei dengan membawa mereka ke sini.

8. Pantai Tungku


Merupakan salah satu pantai peranginan yang terkenal di Brunei selain Pantai Seri Kenangan, Tutong & Pantai Muara. Di pantai ini juga menyediakan kemudahan sukan ATV.

Lapar? Nak makan?

Ini juga merupakan kelebihan utama le gallery hotel ini kerana mempunyai pelbagai pilihan gerai makanan sama ada makanan Western, asia dan juga fast food dan sudah semestinya ianya Halal. opss... jangan lupa merasai makanan tradisi Masyarakat Brunei yang sememangnya sedap dan lazat.


Selain itu, walaupun hotel ini murah, namun ia tidak akan sesekali pernah menghampakan anda. Nak tahu kenapa? Saiz biliknya yang agak luas dan selesa mampu membuatkan bibir anda sampai ke telinga. nescaya anda sendiri pun tidak percaya dengan apa yang lihat. Mereka juga menyediakan kelengkapan yang serba serbi lengkap seperti hotel-hotel yang bertaraf 5 bintang.



Jadi tunggu apa lagi jom la datang Brunei!!! Hotel pun murah, makanan yang sedap serta tempat yang mendamaikan sesuai untuk anda yang stress bekerja.

Address: 

LeGallery Suites Hotel
Crown Princess Complex, 
Jalan Laksamana Abdul Razak, 
Bandar Seri Begawan BA1712,
Brunei

Phone: +673 222 1228


p/s : sumber history tempat menarik di www.maisinggah.com

Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. Wow, this paragraph is good, my sister is analyzing such things, therefore I am going to
    inform her.

    BalasPadam
  2. Teringin juga nak lihat negara yang semua penduduknya islam

    BalasPadam
  3. hello there and thank you for your info – I
    have certainly picked up anything new from right here. I did however expertise several technical points using this site, since I experienced
    to reload the website many times previous to I
    could get it to load properly. I had been wondering if your web hosting is
    OK? Not that I'm complaining, but slow loading instances times will very
    frequently affect your placement in google and could damage your quality score if
    advertising and marketing with Adwords. Anyway I'm adding this
    RSS to my e-mail and can look out for a lot more of your respective
    fascinating content. Ensure that you update this again very soon.

    BalasPadam
  4. Everyone loves it when folks get together and share opinions.
    Great site, keep it up!

    BalasPadam
  5. Wonderful work! That is the type of information that are supposed
    to be shared around the net. Shame on the seek engines
    for no longer positioning this publish higher!
    Come on over and visit my website . Thanks =)

    BalasPadam
  6. It's a pity you don't have a donate button! I'd without a doubt donate to
    this superb blog! I guess for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to new updates and will talk about this site with my Facebook group.
    Chat soon!

    BalasPadam
  7. This post will help the internet visitors for creating new
    website or even a weblog from start to end.

    BalasPadam
  8. Stunning quest there. What happened after? Thanks!

    BalasPadam
  9. Keep on writing, great job!

    BalasPadam
  10. I think everything posted was very logical. But, what about this?
    suppose you were to write a killer headline? I mean, I don't want to tell you how to
    run your website, however what if you added something to maybe get a person's
    attention? I mean "LeGallery Suites Hotel | Hotel Murah Dan Selesa Brunei" is a little boring.

    You might glance at Yahoo's home page and note how they create post headlines to
    get viewers to open the links. You might try adding a video or a related pic or two to get people interested about what you've got to say.
    In my opinion, it would make your posts a little bit more interesting.

    BalasPadam
  11. Thanks for any other informative site. The place else may just I get
    that kind of information written in such an ideal manner?
    I've a challenge that I am simply now working
    on, and I have been on the glance out for such info.

    BalasPadam
  12. Wow, fantastic weblog structure! How lengthy have you been blogging
    for? you make blogging look easy. The full glance of your
    web site is great, let alone the content material!

    BalasPadam
  13. When someone writes an paragraph he/she keeps the plan of a user in his/her brain that how
    a user can understand it. So that's why this article is great.
    Thanks!

    BalasPadam
  14. Thanks for a marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you are a great
    author.I will remember to bookmark your blog and will often come
    back very soon. I want to encourage you to definitely
    continue your great posts, have a nice day!

    BalasPadam
  15. I don't know whether it's just me or if perhaps everyone else experiencing issues with your website.

    It appears as though some of the written text within your posts are running off the screen.
    Can someone else please comment and let me know if this is happening to them as well?
    This might be a problem with my browser because I've had this happen previously.
    Cheers

    BalasPadam
  16. Very good post. I am going through some of these issues as
    well..

    BalasPadam
  17. Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your blog?
    My blog is in the exact same niche as yours and my visitors would really benefit from some of the information you provide here.

    Please let me know if this okay with you. Thanks!

    BalasPadam